تبلیغات
ماشین های عرفان - مرگ ده تکنولوژی قدیمی خودروها
 

مرگ ده تکنولوژی قدیمی خودروها

هر تکنولوژی جدیدی که در صنعت خودروسازی ظهور می‌کند برای همیشه پایدار نخواهد بود. ما به ده عدد از بن‌بست‌های مهم یا جالب این تکنولوژی‌ها اشاره کرده‌ایم:

Dead Ends In Automotive Technology
10- فرمان جوی استیک
دهه 90 میلادی، شرکت ساب با تلاش در جهت رفع خطر برخورد سر راننده با فرمان به هنگام تصادفات، غربیلک فرمان را حذف کرده و یک جوی استیک در کنار دست وی قرار داد. ولی این جوی استیک اصلاً کار نمی‌کرد!

Joystick Steering
9- سرعت‌سنج 85 مایل بر ساعتی
در اوایل دهه 80 و در روزهای تعیین محدودیت سرعت 55 مایلی در آمریکا، دولت اعلام کرد که بهتر است سرعت‌سنج اتومبیل‌ها به 85 مایل بر ساعت (137 کیلومتر بر ساعت) محدود شده و عدد 55 (معادل 89 کیلومتر بر ساعت) در سرعت‌سنج به رنگ قرمز چاپ شود تا رانندگان به خاطر داشته باشند که نبایستی از این سرعت تجاوز کنند. با این وجود دیگر کسی فکر تخطی از قانون را نمی‌کند!

85MPH Speedometer
8- خودروهای ماژولار
یک ماشین کامل. چرا مصرف‌کنندگان آن قدر این خودرو را دوست داشتند؟ چون این ماشین قابلیت آن را داشت که یک روز خودرویی اسپرت (تارگا) باشد و روز بعد یک اتومبیل جادار برای حمل بار. خیلی حیف شد که دیگر نامی از این خودروی خوب برده نمی‌شود.

Modular Cars

Modular Cars
7- نوار کاست با 8 قطعه موسیقی
قبل از ظهور لوح فشرده و نوار کاست 60 دقیقه ای، یکی از معدود راه‌های گوش دادن به موسیقی در خودرو، این نوارهای 8 قطعه ای بود. استفاده از این نوع نوارها از جایی شروع شد که فورد و جنرال موتورز در دهه 60 تصمیم گرفتند محصولات خود را یکپارچه‌سازی کنند. اگر شما به موزیک پاپ علاقه ای نداشتید می‌توانستید نوار 8 قطعه ای جانی کش (موزیسین معروف راک) را گوش دهید.

Eight-Track-Tape
6- Tweel (رینگ لاستیکی)
به نظر می‌رسد که میشلین تمرکز خود را به تولید رینگ لاستیکی اختصاص داده باشد ولی هنوز به نظر نمی‌رسد که هیچ پیشرفتی در این خصوص کرده باشد. اما میشلین قول داده که به‌زودی برای خودروهای مصرف‌کنندگان رینگ‌های لاستیکی بدون نیاز به باد تولید کند. کسی چه می‌داند. شاید امسال، سال او باشد و با این تکنولوژی صنعت خودرو را تغییر دهد.

Tweel
5- تزریق مکانیکی سوخت
این تکنولوژی ابتدا برای استفاده در صنایع هوافضا ساخته شد. طولی نکشید که توانستند خودروها را نیز با چنین سیستمی وفق دهند. این تکنولوژی سریعاً محبوبیت بالایی به‌دست آورد تا جایی که خودروهایی با عملکرد بالا و همچنین خودروسازان اروپایی در دهه 70 و 80 شروع به استفاده از این تکنولوژی کردند. به علت مشکلات عدیده به وجود آمده ناشی از استفاده از این سیستم، تزریق سوخت مکانیکی کنار گذاشته شد.

Mechanical Fuel Injection
4- روشن نشدن خودرو تا به هنگام بستن کمربند ایمنی
بله بله، شما بایستی کمربند ایمنی خود را ببندید. اما دلایل زیادی وجود دارد که این فناوری دولت امریکا را به دردسر انداخته بود. حتی برای مردم و دارندگان این خودروها هم یک سال طول می‌کشید تا به ایراد خودروشان عادت کنند.

Seat Belt Starter Lockout
3- خودروهای اتمی
ایده خودروی اتمی هیچ‌گاه از مرحله مدل مفهومی فراتر نرفت. البته باید از این بابت خوشحال هم باشیم. چه حسی خواهید داشت زمانی که میدانید یک راکتور هسته ای در پشت سر شما جاسازی شده است؟

Atomic Cars
2- چراغ جلوهای مخفی
همه این چراغ‌ها را دوست داشتند. چقدر بد که دیگر خودرویی با این تکنولوژی تولید نمی‌شود. همه عاشق پورشه 944 بودند فقط چون چراغ‌های مخفی داشت. البته وقتی موتور چراغ دچار اشکال می‌شد و باید برای بالا بردن آن از ماشین پیاده می‌شدند، خیلی عصبانی می‌شدند.

Pop-up Headlights
1- کاربراتور
سابق بر تکنولوژی انتقال سوختی که امروزه استفاده می‌شود، کاربراتور بهترین انتخاب بود. اما زمانی که مسئله صرفه‌جویی در مصرف سوخت مطرح شد، کاربراتور کم‌کم ناپدید شد.

Carburetors
امروزه حتی با داشتن دانش کافی درباره سیستم سوخت‌رسانی، شما نمی‌توانید خودروی خود را تعمیر کنید. چراکه بایستی لوازم و ادوات خاص آن را در اختیار داشته باشید.





نوع مطلب : سایر، 
برچسب ها : تاریخچه، تکنولوژی،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 09:08 ق.ظ
When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get three emails with the same comment.
Is there any way you can remove people from that service?
Thank you!
شنبه 18 شهریور 1396 02:34 ب.ظ
This design is wicked! You definitely know how to keep a reader amused.
Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog
(well, almost...HaHa!) Excellent job. I really loved what you had to say, and more
than that, how you presented it. Too cool!
یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 12:50 ب.ظ
Howdy! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog.

Is it very hard to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast.

I'm thinking about setting up my own but I'm not sure where to start.
Do you have any tips or suggestions? With thanks
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


ماشین های عرفان
keep calm and love cars
درباره وبلاگ

در این وبلاگ می توانید آخرین اخبار روز دنیای خودرو و گزارشات تصویری و متنی را مشاهده کنید.

مدیر وبلاگ : عرفان محمد حسینی
نظرسنجی
آیا از مطالب این وبلاگ راضی هستید؟







آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :





Powered by WebGozar



مارا در اینستاگرام دنبال کنید

محک


کد لوگو حمایت از تیم تراکتور

مرجع کد آهنگ

همکاری با وبلاگ در زمینه نویستدگی

مسابقه وبلاگ برتر

مسابقه وبلاگ برتر

سفارش تبلیغات در وبلاگ ماشین های عرفان

سفارش تبلیغات در وبلاگ ماشین های عرفان

سفارش تبلیغات در وبلاگ ماشین های عرفان

سفارش تبلیغات در وبلاگ ماشین های عرفان

سفارش تبلیغات در وبلاگ ماشین های عرفان

سفارش تبلیغات در وبلاگ ماشین های عرفان

همکاری با وبلاگ در زمینه نویستدگی